Lifestyle
×

Mesaj

Funcția de mail a fost temporar dezactivată în acest site, vă rugăm să încercați mai târziu.

Funcția de mail a fost temporar dezactivată în acest site, vă rugăm să încercați mai târziu.

Funcția de mail a fost temporar dezactivată în acest site, vă rugăm să încercați mai târziu.

Funcția de mail a fost temporar dezactivată în acest site, vă rugăm să încercați mai târziu.

Funcția de mail a fost temporar dezactivată în acest site, vă rugăm să încercați mai târziu.

Azi mi-am propus să vă aduc în atenție povestea Patria, un business local care promite să schimbe obiceiurile alimentare ale ploieștenilor!  O băcănie în care am intrat acum vreo lună de zile, prima dată, dar mi-am făcut un obicei din a cumpăra de acolo din simplu motiv că găsesc tot ce am nevoie pentru mesele principale ale zilei, dar și pentru gustările de peste zi. 

 Iar produsele? Sunt de excepție! Nu mă credeți pe cuvânt! Mergeți chiar voi și încercați-le!

Până atunci, vă fac cunoștință cu cel care a creat acest business, Vlad Boțârcă.

De ce Patria? Povestește-ne cum a luat naștere brandul Patria și care este povestea acestuia?

 

Patria a venit puțin mai târziu. Prima dată s-a născut dorința de a descoperi producătorii și poveștile lor. De aici a plecat totul! Fiind tot timpul în căutare de produse artizanale și urmărind tinerii producători ai patriei, am simțit că este și de datoria mea să investesc în ducerea mai departe a acestor povești și  deschiderea unei băcănii. A venit cumva natural și mi-am dat seama, în timp ce îmi creionam ideile, că este de fapt ceva ce îmi place să fac și, sigur, ceva ce îmi pot însuși și asuma ca business. Revenind la numele și promisiunea Băcăniei, pentru că da, am o promisiune în primul rând față de mine și în al doilea rând față de cei care trec pragul nostru, acestea sunt suma multor gânduri dar și a muncii unor specialiști din domeniul branding-ului, aici menționând agenția prietenilor mei Marc și Andrei Borțun, cărora le mulțumesc pentru sprijin și îndrumare. 

 

De ce ai simțit nevoia să creezi acest business la Ploiești?

 

Ai spus foarte bine că am simțit. Am simțit că în Ploiești în orașul unde m-am născut există în primul rând un loc lăsat liber pe acest segment și iți mărturisesc că mi-ar plăcea să avem cât mai multe inițiative de genul acesta în care conceptul farm to table să fie cât mai prezent și oamenii să se îndrepte către produsele locale și producătorii săi. Ploieștiul este un oraș viu, iar feedback-urile pe care le avem sunt bune, oamenii apreciază ceea ce dorim să facem și le mulțumim pentru răbdarea avută cu noi, vă asigur că planurile noastre sunt mari și vom livra servicii de calitate și cel mai important lucru, produse de la oamenii pe care nu îi vedem, dar sunt zi de zi în slujba noastră, a tuturor,  producând bunătăți gustoase și sănătoase. 

Care sunt planurile pe termen scurt și lung? Unde vrei să duci Patria?Având în vedere că de curând am definitivat conceptul băcăniei și atenția noastră a fost centrată în ultimele luni pe deschiderea efectivă a business-ului, în acest moment suntem în stadiu de perfecționare. Și când spun asta, mă refer atât la echipă, la calitatea serviciilor, la relațiile cu partenerii noștri, iar cel mai important în următoarele 3 luni este să extindem comunitatea Patria, care, ca o supriză pentru noi, s-a format organic fără publicitate. Ne dorim ca în următoarea perioadă să cunoaștem ploieștenii și să-i aducem în băcănie pentru a le face cunoștință cu produsele noastre.  În acest scop, ne dorim, în limita în care ne va fi permis, să organizăm cât mai multe degustări și întâlniri cu comunitatea. Poate pare puțin ciudat, noi, o băcănie, să dezvoltăm o reație atât de apropiată cu comunitatea, noi însă avem o filozofie de business care implică următrul aspect: Orice brand, din orice domeniu, la a cărui dezvoltare contribuie consumatorii, are obligația morală de a da ceva la schimb societății și comunității în care există, așa că ne dorim implicare în multe zone ale comunității prin diverse acțiuni și campanii. Aici nu vă divulgăm mare lucru, o să vedeți pe parcurs.

 

De unde pasiunea pentru produsele artizanale?

Păi hai să-ți spun o scurtă poveste. Locuiam în București, într-o agitație continuă, cu taskuri multe și aveam nevoie să respir. Eu întotdeauna am fost fascinat de satul românesc și de oamenii care alocă timp pentru a-și produce cu măiestrie, singuri, alimentele pe care le mănâncă. Imprejurările au făcut să descopăr undeva, într-un sat din Prahova, un bătrân care era cunoscut pentru rețetele lui de ghiudem. Mergând frecvent acolo, m-a fascinat acest proces de producție, așa că am mers vreo 2 ani în atelierul lui și am învățat nu doar să fac singur această rețetă ci să o îmbunătățesc păstrându-i ingredientele naturale. Intram în atelier și nu simțeam cum trece timpul așa că mi-am dat seama că trebuie să fac ceva în domeniul acesta și să încerc să pun umărul la educarea consumatorilor în direcția consumului de produse românești, de bună calitate. Toate acestea au un singur scop pe termen lung, îmbunătățirea calității vieții și a sănătății tuturor.

Crezi că industria producătătorilor locali din țară trece printr-o criză?

Cred că da, dar această criză nu este neapărat cauzată de contextul social mondial din ultimul an, asta se întâmplă de mulți ani deoarce din păcate avem tendința de a alege calea ușoară, dacă vreți, calea supermarketurilor, fără să gândim pe termen lung asupra tuturor consecințelor venite din acestă acțiune. Eu cred că anul trecut, cu toate greutățile acestuia, ne-a trezit cumva la realitate. Gândiți-vă, în martie anul trecut care a fost principalul stres al oamenilor la intrarea în izolare? Mai întâi să cumpere îm neștire alimente, apoi să-și producă singuri mâncarea. Am văzut apoi în social media cu toții, oamenii își făceau singuri pâinea acasă, pastele, iar în paralel s-au dezvoltat diverse grupuri pe facebook unde oamenii căutau produse, de la legume, la ouă, lapte, carne, de la producători. Deci criza Covid 19 ne-a întors cu siguranță la producătorii locali, ne-a deschis ochii să vedem în proximitatea noastră sădindu-ne în minte ideea că e mult mai confortabil, mai sigur și mai eficient să facem asta. 

În final, ai un principiu pe care îl urmărești în businessul tău?

Am un motto, simplu și profund, zic eu, aparține lui Michael Pollan: “Nu consuma nimic din ceea ce bunica ta nu ar recunoaște drept mâncare.”

2 BLOG

VitejiePeTocuri la tine in inbox

Te tinem la curent cu cele mai noi articole, recomandari, tips & tricks pentru tine si familia ta!