Business
×

Mesaj

Funcția de mail a fost temporar dezactivată în acest site, vă rugăm să încercați mai târziu.

Funcția de mail a fost temporar dezactivată în acest site, vă rugăm să încercați mai târziu.

Funcția de mail a fost temporar dezactivată în acest site, vă rugăm să încercați mai târziu.

Funcția de mail a fost temporar dezactivată în acest site, vă rugăm să încercați mai târziu.

Funcția de mail a fost temporar dezactivată în acest site, vă rugăm să încercați mai târziu.

Pe Andreea Deac ați întâlnit-o în numărul 4 al revistei LACE Magazine, acolo unde am atins câteva subiecte de interes din culisele modului de business din UK. Este Founder & CEO Lexarox Accounts, un nume de succes în industria serviciilor de contabilitate, financiare și legislative la nivelul companiilor mici și mijlocii din Anglia, cu sediul în centrul Londrei. Mi-am dorit să intru un pic mai mult în sfera personală și să aflu ce stă în spatele acestei femei de succes și cum a reușit să pună pe picioare o afacere dintr-un domeniu complicat, precum contabilitate, și mai ales într-o altă țară cu o altă legislație și alte cerințe față de România. 

  1. Care era visul tău când erai mică? Ai devenit ceea ce ți-ai propus? Te-ai gândi vreodată în copilărie că vei trăi în altă parte decât în țara ta?

Am visat mereu că voi dansa pe cele mai mari scene ale lumii, dar se pare că destinul a decis altceva pentru mine. Încă din copilărie am fost o fire visătoare, pot spune chiar cu inclinații artistice. De mică am fost înscrisă la un club de copii în oraș, unde am încercat pe rând pictura, pianul și baletul. În final am continuat cu dansurile populare. Apoi am făcut parte dintr-un ansamblu folcloric cu un colectiv foarte distractiv, îmi plăcea din ce în ce mai mult. Am avut parte de turnee internaționale și spectacole nenumărate în țară, dar și în afară, timp de 12 ani. Muzica și dansul sunt parte din viața mea chiar și acum. Încă dansez în timpul liber și merg la diferite festivaluri de dans, în special dansuri latine, dar din păcate nu am mai urcat pe scenă de vreo 10 ani.

În adolescență am călătorit în străinătate prin intermediul dansului, dar sincer nici o dată nu m-am gândit ca voi trăi în altă parte decât în țara mea. Nu cunoșteam personal pe nimeni cu povești de succes în străinătate. Majoritatea persoanelor de care auzeam că lucrează în alte țări, mergeau să muncească în agricultură sau curățenie, acesta fiind și motivul pentru care nu am considerat ca ar fi o posibilitate pentru mine. Voiam să studiez, să îmi fac o carieră în țară și ulterior să deschid o afacere. Pot spune că mi-am împlinit acest vis, dar nu în România, ci în Anglia. 

  1. Cum a fost drumul către succes și ce te-a motivat la fiecare pas?

Succesul este relativ și nu îl consider o destinație, ci o călătorie interminabilă plină de emoții din cele mai felurite. Cred că partea cea mai grea în drumul succesului este să îți păstrezi angajamentul pe care l-ai luat față de tine, de afacerea ta și de clienții tăi. Trebuie să înțelegi că vei deveni un student pe viață. Va trebui să înveți continuu despre industria în care activezi, dar totodată și despre dezvoltarea și administrarea afacerii tale. Viața ta se va contura în jurul afacerii tale, dar nu vei fi creatorul. Multe persoane încep afaceri care în primele luni funcționează bine, iar asta îți dă o oarecare satisfacție și stimă de sine, dar când apar problemele și incertitudinea, majoritatea se pierd emoțional și renunță. La tot. 

Aud mereu vorbe precum „e mai sigur să fii angajat” sau „vreau să am un job stabil”, dar eu consider că la fel cum ți-ai închis tu propria afacere, o poate închide de azi pe mâine și owner-ul  business-ului unde lucrezi. Așa că nu consider mai sigur sau mai stabil job-ul pe care ți-l oferă altcineva decât cel pe care ți-l poți oferi singur. În orice caz, trebuie să recunoaștem că nu oricine poate fi antreprenor și că rolul angajaților este vital în orice business. 

Am avut multe job-uri fără nici un progres pe parte personală și asta m-a determinat să îmi desenez în detaliu propriul meu job de vis. Am făcut o listă cu toate activitățile care îmi plac pe o parte și pe care le-aș face chiar și fără bani, iar pe cealaltă parte toate activitățile care nu îmi plac si nu aș fi dispusă să le fac. Astfel încât, după câțiva ani de experiență în vânzări, hospitality și studii de administrarea afacerilor, am decis să mă axez pe business consultancy

Am început să studiez și am înțeles sistemul din Anglia foarte rapid. La început am ajutat foarte multă lume să își facă toate actele necesare și să fie la zi cu declarațiile fiscale obligatorii, dar și cu alte servicii, în special din comunitatea de români. Feedback-ul bun nu a întârziat să apară și ulterior recomandările clienților m-au propulsat. Drept urmare, ceea ce mă motivează în primul rând este satisfacția clienților și faptul că pot oferi servicii necesare asupra cărora îmi pun amprenta și las un lucru bine făcut în urmă. În al doilea rând mă motivează faptul că am reușit să construiesc o echipă extraordinară, un mediu de muncă plăcut pentru angajații mei, care vin cu drag la birou, iar această satisfacție se regăsește în calitatea serviciilor pe care le oferim. 

  1. Ce greșeală ai făcut în carieră și ar fi bine de menționat pentru a nu o repeta și celelalte femei de business?

Personal cred că există o latură bună în greșeli, întrucât din ele învățăm. Ar fi totuși și greșeli care nu sunt necesare, iar prima dintre ele este încrederea oarbă în anumiți clienți sau colaboratori. Nu trebuie să uităm că facem afaceri, oricât de prieteni sau simpatici am fi. Iar a doua greșeală a fost să gândesc că doar eu pot face munca la standardul setat, ceea ce pentru mult timp m-a făcut să nu am curajul de a delega atribuții. Rezultatul a fost absolut normal, precum oboseală cronică, lipsa timpului personal sau a unei vieți sociale și, desigur, atitudine irascibilă față de clienți. Este greu să lași din mână ceea ce ai creat personal cu grijă și dedicație, dar uneori trebuie să înțelegi că ești uman și timpul tău se limitează exact la 24 de ore într-o zi la fel ca în cazul oricărui alt om. Este bine să îți delegi munca și în așa fel poți progresa la altă etapa a dezvoltării afacerii. Până la urmă este vorba de desprinderea de cadranul liberului profesionist, al lui Kiyosaki. 

  1. Este ținuta o carte de vizită?

Ținuta este categoric o carte de vizită, mă bucur enorm că ai ales această întrebare. Pentru femei, consider ca este foarte important acest detaliu, dar nu numai. Trăim într-o lume destul de materialistă, iar înfățișarea, ținuta sau accesoriile sunt foarte importante. Există idei preconcepute conform cărora o persoană în costum business sau o femeie pe tocuri deține o funcție importantă și, ca un automatism, se instaurează starea de respect anticipat. Și cred că este un lucru de știut și de folosit în business. Totuși, ținuta fără atitudine are șanse mici să răzbată pe termen lung. 

În lumea afacerilor ținuta fără atitudine este doar o persoană care merge la biserică îmbrăcată frumos. Așadar, o ținută adecvată unui eveniment, întâlniri, activității zilnice la birou poate fi mereu un atu, pentru femei în special. Oamenii din jurul tău te vor respecta direct proporțional cu gradul de respect pe care ți-l acorzi ție însăți.

  1. Două cărți care te-au motivat în viață.

Au fost multe cărți care m-au motivat, toate s-au situat cumva în spectru dezvoltării personale. Am să amintesc aici doar pe cele care au avut un impact mare asupra mea, cel mai probabil pentru că au fost primele de acest gen pe care le citisem. Prima a fost „Alchimistul” a lui Coelho, iar a doua a fost  „Cele 100 de legi ale succesului” de Bryan Tracy. „Alchimistul” m-a învățat sa nu mă abat de la drumul meu și să nu renunț la visul meu, oricât de multe tentații vor apărea pe parcurs. Să îmi urmez mereu instinctul și în special să îmi ascult inima, pentru că de acolo vine sentimentul de fericire și satisfacție. Din „Cele 100 de legi ale succesului” am învățat disciplina în muncă, afaceri și în gândire, să duc lucrurile la bun sfârșit, să fac vânzări de succes și să nu mă tem de nimic. Am implementat obiceiuri pe care le au oamenii de succes, mai ales modul rațional de gândire în afaceri

  1. Care este sfatul pe care l-ai da unei tinere la început de carieră? Ai sfătui-o să rămână în țară sau să plece către alte posibilități în afară?

Sfatul meu este să se orienteze după locuri unde este oportunitate de business și cerere pe piață. Există multe oportunități și în România, nu este necesar să plece în altă țară, dar pentru asta trebuie să fie într-un oraș mare, departe de zona de confort. Multă lume are succes în afară deoarece acolo, de cele mai multe ori, ești singur și poți să te focusezi pe obiectivul principal. Atunci când rămâi lângă familie și prieteni, vrei nu vrei, timpul tău care ar putea fi dedicat unei afaceri sau dezvoltării tale personale se va consuma pe problemele altora sau în viața socială exagerată. 

Atunci când am pornit să construiesc Lexarox Accounts, mi-am dat seama că dacă vrei să pornești o afacere trebuie să îți aloci timpul necesar pentru a studia și implementa ideile care îți vin în minte, iar asta pe lângă munca propriu zis care o prestezi. Desigur, depinde de activitatea comercială a fiecăruia, dar unele țări oferă mai multe beneficii pentru afaceri decât altele și de aceea este important să studiezi piața. Abia apoi te poți decide care este locul sau țara cea mai potrivită pentru afacerea ta. 

  1. Calitatea ta fără de care nu ai fi reușit.

Cea mai importantă calitate pe care am avut-o a fost dintotdeauna valoarea cuvântului. În esență este încrederea pe care o ofer clienților noștri prin simplul dialog. La începutul afacerii nu aveam nimic cu care să îmi argumentez experiența, nici chiar o pagină web sau recenzii. De aceea spun, este incredibil cât de important este să inspiri încredere prin simple cuvinte. 

Încă de la început clienții nu au avut nici o problemă să îmi plătească serviciile în avans sau să îmi dea datele personale, iar aici vorbim despre zona contabilă, financiară și legislativă. Ulterior mi-am propus să investesc în marketing și să creez un brand, astfel încât oamenii să nu mai asocieze numele meu cu firma, ci ea să aibă un statut individual care să confere încredere. 

În general, o greșeală plecată din neasumarea unor responsabilități care aduce o pagubă financiară sau de altă natură unui client, îți poate afecta reputația într-un timp extrem de scurt, mai ales că astăzi vorbim despre comunități în zona de social media în care informația circulă cu o viteză uluitoare. De aceea este foarte important să pui și să păstrezi valoarea în cuvântul tău. 

  1. Ce te inspiră în viața de zi cu zi?

În urma cunoștințelor de dezvoltare personală pe care le-am dobândit, am învățat cât de important este să ai mereu un țel în viată, sau chiar mai multe. Acestea pot fi setate pe termen lung sau pe termen scurt pentru o satisfacție mai rapidă, în cazul în care ești nerăbdător. Îmi place să îmi creez vision board pe plan profesional și altul pe plan personal

Fac asta de 8 ani și de fiecare dată când îmi setez un țel consider că este foarte mare; interesant este că atunci când îl ating mă gândesc inevitabil de ce am fost atât de modestă atunci când am visat. Tot ce mi-am propus până acuma mi s-a întâmplat, Lexarox este dovada cea mai bună. Mi-am demonstrat că pot construi visuri, deși constat că încă am emoții atunci când o fac. Încrederea de sine este extrem de importantă. Mă inspiră foarte mult poveștile de succes ale altor oameni, mi-ar plăcea să influențez și eu la rândul meu pe alții cu povestea mea de succes. 

  1. Trei piese care nu trebuie să lipsească din garderoba unei femei.

Pantofi Stiletto cu toc, roșii neapărat, rochie elegantă neagră și o poșetă din piele dimensiune medie. Evident, depinde de ocazii sau stil, dar aceste trei piese le consider obligatorii în garderobă. Zâmbesc. 

  1. Cum ai reușit să duci la acest nivel un business de nișă, în altă țară?

Din fericire am ales un domeniu care este necesar și obligatoriu pentru orice business. Ai o afacere, înseamnă că trebuie să inviți și guvernul la „masa festivă”. Contabilitatea este parțial o artă, după cum ai văzut menționam mai sus că am inclinații artistice (smile), iar asta pentru faptul că este important să știi cum să aplici regulile și legile, astfel încât să ajungi la un rezultat satisfăcător pentru afacerea clientului. Guvernul face regulile, bineînțeles, dar tu ești în control asupra afacerii tale, iar creativitatea unui contabil bun poate să te ajute enorm. Am ajuns la acest nivel datorită calității serviciilor noastre, iar ulterior recomandărilor clienților. La fel ca și în cazul doctorilor, stomatologilor sau avocaților, în acest domeniu clientul dorește să discute direct cu persoana de profesie recomandată și nu cu secretara ei. De aceea marketingul a jucat un rol foarte mic în dezvoltarea afacerii. Am fost mereu atentă la schimbările legislative, ne-am informat constant pentru a putea da sfaturi clienților. 

Încă din anul 2016, de când Marea Britanie a decis prin vot să iasă din Uniunea Europeană (Brexit), au început să se schimbe multe legi și reguli în toate industriile, iar clienții au așteptări de la noi să fim mereu informați și să îi sfătuim. 

Începutul pandemiei, de asemenea, a fost unul destul de greu, cu multă incertitudine și legi intrate în vigoare peste noapte. Încă o dată a fost nevoie să fim disponibili și să dăm cele mai bune sfaturi clienților care erau în pragul falimentului, dar nu numai. 

Alt motiv a fost extinderea gamei de servicii, precum salarizare sau servicii legale. 

Și un ultim aspect destul de important pentru dezvoltarea afacerii a fost digitalizarea, automatizarea tehnologică. Folosim cele mai bune programe și software-uri din industria contabilității. Am încercat să integrăm aproape toate funcțiile tradițional prestate manual în sistem computerizat și automatizat. Așadar, evităm erori umane și salvăm mult timp în toate procesele muncii. Consider că acestea au fost principalele motive pentru care firma s-a ridicat la acest nivel în ultimii ani.

  1. Din experiența de business avută în România, care ar fi avantajele dezvoltării unui business în România față de UK și invers?

În ceea ce privește industria în care profesez, contabilitatea, nu văd nici un avantaj pentru care mi-aș dori să dezvolt un business în România. Un lucru îmi este însă foarte clar, și anume că în România oamenii sunt mai sceptici pentru tot ce este nou sau străin, în comparație cu cei din UK. Dar în alte industrii probabil ar fi în primul rând costurile administrative mult mai scăzute în Romania decât in UK. Simt că există mai multe avantaje pentru dezvoltarea unui business în România, despre care personal nu am cunoștință, de aceea sunt rezervată când vine vorba despre acest subiect. 

În același timp, avantajele dezvoltării unui business în UK, ar fi în primul rând lipsa birocrației, acel Red Tape. Pe urmă accesul la informație și transparența lucrurilor, ajutorul de la guvern dedicat start-upurilor, facilitatea în relațiile internaționale cu alte business-uri, consumul de servicii și produse mult mai ridicat decât în România, dar și oportunitatea de educație și studiu la nivel înalt. 

Postare Fb Lexarox

Postare Fb LexaroxPostare Fb Lexarox

 

 

VitejiePeTocuri la tine in inbox

Te tinem la curent cu cele mai noi articole, recomandari, tips & tricks pentru tine si familia ta!